keskiviikko 21. syyskuuta 2016

Blogger Recognition Award-tunnustus

Voi taivahan talikynttilät-sanonta sopii tähän tilanteeseen paremmin kuin hyvin. Sain tunnustuksen Taivahan talikynttilät blogin Niivanalta. Ihan käsittämätöntä, en osannut edes odottaa mitään tällaista. Iso kiitos Niivanalle pienen blogini huomioimisesta!





Palkinnon idea:

1. Kirjoita postaus palkinnosta logoineen.
2. Kerro lyhyesti kuinka aloitit bloggaamisen
3. Anna ohjeita aloitteleville bloggaajille.
4. Mainitse ja linkitä blogi joka sinut nimesi.
5. Nimeä 10 bloggaajaa palkinnon saajaksi.

Kuinka aloitin bloggaamisen?


Olen pitänyt erilaisia blogeja useampia elämäni aikana, mutta Virkattu Ruutu on ensimmäinen käsityöblogini, joka on selkeästi virkkausblogi, ainakaan vielä en ole muita käsitöitä tähän sotkenut sekaan. Minulla on erikseen koiriin liittyvä blogi. Virkkaus on käsitöissä ihan ykkösjuttu minulle. Hyvin harvoin enää nykyään ompelen mitään ja neulominenkaan ei ole enää edes joka vuotista. Joskus innostun jotain huovuttamaan, mutta harvemmin nykyään. Virkkaus on suuri intohimoni. Ajatus virkkausblogista heräsi, koska huomasin jossain vaiheessa etten edes muista itse mitä kaikkea olen virkannut. Näin  tulee tekemäni työt kuvattua ja tallentuvat tänne julkiseen käsityöpäiväkirjaani.

Olen välillä yrittänyt olla bloggaamatta, mutta en pysty siihen. Tämä on mukava tapa pitää päiväkirjaa omista töistään. Kiva lisä on jos joku muukin saa ideoita töistäni. Minulla on ainakin toistaiseksi blogissa vähän ohjeita, koska tapani on vaan virkata ja työ muotoutuu  siinä virkatessa. Olen melkoisen huono virkkaamaan ohjeista, olen välillä aikamoinen  soveltaja ja säveltäjä kun alan ohjeesta tekemään. Minulta on pyydetty ohjeita, ja yritän niitä tulevaisuudessa saada esille.

Blogini nimi on persoonaton ja olen useamman kerran harkinnut nimen vaihtamista, mutta olkoon nyt ainakin toistaiseksi. Keksiessäni blogilleni nimeä, oli kaikki mitä ajattelin nimeksi,  jo varattu ja vähän tuskastuneenakin jo huokasin, että olkoon ihan simppeli virkattu ruutu, niitähän minä enimmäkseen virkkaan. Niinpä blogistani tuli Virkattu Ruutu.

Ohjeita aloitteleville bloggaajille

Pidä kiinni omasta tyylistäsi, äläkä tee mitään miellyttämisen takia. Ole aito ja rehellinen. Anna persoonasi näkyä myös blogissasi. 

Kehoitan vastavuoroisuuteen, kun saat blogiisi kommentin, vastaa siihen.

Minun mielestäni blogeissakin pätee sanonta: Yksinkertainen on kaunista. Liian täyteen tumpattu, sekava blogi harvemmin houkuttaa ihmisiä. 

Henkilökohtaisesti en tykkää blogiani tyrkyttää, enkä neuvo siihen edes lähtemään. Blogiaan voi kyllä tuoda esille esimerkiksi facebookin kautta. Itse en tykkää siitä, että arvontoihin osallistuakseen pitää liittyä lukijaksi. Olen sitä mieltä, että kyllä niitä lukijoita löytyy muutenkin. Ne jotka todella haluavat blogiasi seurata, tekevät sen muutenkin.

Älä pidä blogissasi liian pitkiä postaustaukoja, niin kuin  minulle kävi kesällä.

Kenelle minä haluan lähettää palkinnon?

1. Virkattu koti on ihana ja inspiroiva virkkausblogi, josta löytyy myös kivoja ohjeita.

2. Virkattu lintu on ihastuttava blogi, jossa on paljon kaikkea muutakin kuin käsitöitä.

3. KahviKaneli virkkaa blogista löytyy myös paljon muuta kuin käsitöitä, monipuolinen blogi.

Minäkään en tässä palkinnut kymmentä blogia. Haluan ehdottomasti palkita nämä kolme ihastuttavaa blogia ja toivon, että kauttani muutkin löytävät heidät.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti